غرفه های صنایع دستی موجب تبادل فرهنگی مناطق مختلف می شود

پایگاه خبری صحنه نیوز : معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت : برپایی غرفه های صنایع دستی موجب تبادل فرهنگی می شود که در آن بازدید کنندگان با آداب و رسوم و فرهنگ آن منطقه آشنا می شوند.

پروانه حیدری در حاشیه بازدید از غرفه های صنایع دستی شهر صحنه در  گفتگو با صحنه نیوز، عنوان کرد :هر ساله در ایام نوروز به دلیل استقبال گردشگران و مسافران نوروزی نمایشگاه‌های صنایع دستی را در جوار آثار تاریخی و ورودی شهرها برگزار می شود که این امر نقش بسزایی برای معرفی صنایع دستی مناطق مختلف دارد.

 

وی ادامه داد :برپایی غرفه های صنایع دستی موجب تبادل فرهنگی می شود که در آن بازدید کنندگان با آداب و رسوم و فرهنگ آن منطقه آشنا می شوند.

 

حیدری خاطر نشان کرد : معمولا غرفه های صنایع دستی بازار رقابتی قابل توجه برای صنعتگران است تا تولیدات خود را کیفی تر کنند و بتوانند به بازار فروش مناسبی دست یابند.

 

وی از دایر کردن سیاه چادرهای عشایری در کنار نمایشگاه صنایع دستی استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در قالب سیاه چادرهای عشایری، انواع غذاها و شیرینی‌های محلی نیز به گردشگران و میهمانان نوروزی عرضه می‌شود.

حیدری یادآور شد : امسال نهایت تلاش خود را به کار برده‌ایم تا از عرضه محصولات چینی و بی‌کیفیت در قالب صنابع دستی جلوگیری کنیم.

 

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه  در پایان گفت : در این نمایشگاه انواع صنایع دستی استان شامل گیوه، البسه محلی، سراجی سنتی، زیورآلات سنتی، سازسنتی، احجام چوبی، سنگ‌های قیمتی، خاتم کاری، چاقو و ابزارآلات فلزیف منبت، معرق و غیره عرضه می‌شود.